משאבים רבים הושקעו בהיבט הויזואלי של הספר, ובאמצעי ההמחשה לחומר התאורטי. באופן זה מתאפשר לקורא לצפות בדוגמאות ויזואליות ברורות המשולבות בגוף הטקסט לכל אורך הספר (מאות תרשימים, איורים אנטומיים מפורטים ומבוארים, ותמונות המדגימות תרגילים ותהליכי טיפול. (כל תרגיל, או היבט טיפולי אחר מודגם בתמונה). כל התרשימים והאיורים המופיעים בספר מקוריים, והותאמו באופן מדויק לדגשים הקשורים למערכת התנועה והיציבה.

הספר עוסק באופן מעמיק באנטומיה ובקינזיולוגיה של מערכת התנועה, והוא סוקר פתולוגיות וליקויי יציבה שכיחים. כמו כן הספר מפרט דרכים לאבחון היציבה ומשלב היבטים טיפוליים תוך שימוש בתנועה המותאמת לצרכים מיוחדים. תכנים אלו המבוססים על נתוני מחקר מגובים באופן עקבי בספרות מקצועית עדכנית, ומוגשים לקורא באופן ויזואלי ובהיר.

 

הספר מיועד לקהל המדריכים, המטפלים ואנשי המקצוע בתחומים העוסקים בתנועת האדם התקינה או הלקויה (אורתופדיה, פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, ספורט טיפולי, הידרותרפיה וכדו'). גם מורים העוסקים בתנועה במגוון שיטות (יוגה, פלדנקרייז, פילאטיס, פעילות בחדרי כושר, תנועה לגיל הרך, חינוך גופני, שיטות טיפול אלטרנטיביות וכדו') יוכלו למצוא בספר מענה לשאלות העולות תוך כדי עבודתם.

 
אופן הזמנת הספר "יציבה ותנועה":
מחיר עותק: 165 ש”ח  + דמי משלוח בדואר רשום 25 ש”ח = סה”כ 190 ש”ח.
ניתן לשלם באמצעים הבאים:
2. העברה בנקאית לחשבון הבא: 
בנק מזרחי טפחות
סניף מס 493
מספר חשבון: 164831
שם בעל החשבון: גיל זולברג
1. אחת משלוש אפליקציות להעברת תשלום
(ביט, פייבוקס, או  pay) - מספר הנייד הוא 0524-689676.  
יש לצרף באפליקציה או בהודעת ווטסאפ את השם, המשפחה וכתובת דואר מלאה כולל מיקוד
הספר יגיע בדואר רשום תוך מספר ימים בצירוף חשבונית מס

הספר התקבל בהתלהבות גם בחו"ל, תורגם לאנגלית, סינית וקוראנית, ומונח כיום על מדפי הספריות במרבית המוסדות האקדמיים בעולם. מהדורה רביעית חדשה ומעודכנת יצאה לאור בימים אלו.

תודות 
רבים סייעו לי בכתיבת הספר. ראשית, תודתי לבנותיי האהובות רוני ומיכל, אשר נאלצו לספוג מאות שעות שבהן יכלו לצפות רק בגבי הרכון על מקלדת המחשב. בתבונה רבה ובסבלנות הן הצליחו לבצע את רוב התרגילים בספר ולהדגימם. תודה מיוחדת לאורלי רעייתי, שלעיתים האמינה בי יותר משאני האמנתי בעצמי.  
לד"ר ורדיתה גור, ראש המגמה לטיפוח היציבה במכללה ע"ש זינמן במכון וינגייט, אשר קראה את הספר מספר פעמים ובמקצועיות רבה המגובה בניסיון טיפולי עשיר, עזרה לי להציג את התכנים באור הנכון. לד"ר אפרת היימן, ראש המסלול לחינוך גופני ותנועה במכללת סמינר הקיבוצים, אשר קראה את כתב היד בשלמותו והציעה לי ביקורת מקצועית. לד"ר אלי אדר מהמחלקה האורתופדית בבי"ח וולפסון, אשר אפשר לי לצפות בעבודתו המיומנת במהלך בדיקות אורתופדיות לילדים בעלי צרכים מיוחדים וללמוד מניסיונו העשיר. ד"ר אדר הקדיש שעות רבות לקריאת הטקסט ותרם להצגה מאוזנת של הנושא מנקודת מבט רפואית.
תודה לפרופ' צ'ארטריס מהמחלקה לקינזיולוגיה קלינית באוניברסיטת Rhodes בדרום אפריקה על הדרכתו המקצועית בפרקים העוסקים בבדיקות היציבה ובדרכי האבחון לעקמת. ליהודית ידלין, עורכת הלשון אשר טיפלה בפרויקט במגע היד הנכון. ליבגני ברשקוב, אשר ביד אמן ובכישרון רב אייר חלק ניכר ממאות האיורים שבספר. 
תודה מיוחדת לנעם ולרונן מ"סטודיו זה" על סבלנותם ועל מקצועיותם בעריכה הגרפית של הספר. במהלך החודשים הרבים של העבודה עמם לא התפשרו על דבר ולא חסכו כל מאמץ כדי לשפר כל פרט אפשרי. 
לדייב הלפמן ולגרשון ולדמן תודה על המקצועיות ועל האווירה הנעימה שהשרו בעת שביצעו את כל הצילומים שבספר. 
תודה לאוהד אינטרטור על החקירה, הלימוד, והכתיבה המשותפת של הפרק העוסק בפיתוח בקרה מוטורית בשרירי הליבה.
לאור שגב, תודה על התבונה התנועתית והסבלנות הרבה בביצוע חלק מהתמונות וההדגמות המופיעות בספר.
ולסיום, לאמי רחל זולברג, אשר הקימה את ארגון מורי היוגה בישראל ואת בית הספר הראשון למורים ליוגה אינטגרטיבית. מניסיונה העשיר כמורה נוצק הבסיס להתפתחותי המקצועית.
 
 
תוכן העניינים
 
חלק א': רקע תאורטי
 
1. הגישה האינטגרטיבית ליציבה
2. הבסיס האנטומי והקינזיולוגי ליציבה
 
חלק ב': סקירת ליקויי היציבה השכיחים 
 
3. ליקויי יציבה בעמוד השדרה: מישור חִצי 
4. ליקויי יציבה בעמוד השדרה: מישור חזיתי 
5. ליקויי יציבה בגפיים התחתונות ואיתור ליקויים בהליכה
 
חלק ג': דרכי האבחון והטיפול בליקויי יציבה
 
6. עקרונות לאבחון מקיף של ליקויי יציבה 
7. התעמלות מתקנת - תחומי תרגול ספציפיים
8. טכניקות טיפול ייחודיות לשיפור היציבה והמודעות הגופנית
9. הידרותרפיה בטיפול בליקויי יציבה 
10. ציוד עזר בפעילות גופנית מותאמת
11. התפתחות התנועה והיציבה בגיל הרך - עקרונות ויישומים
12. ליקויי יציבה ומגבלות במערכת התנועה בגפיים העליונות
13. פיתוח בקרה מוטורית בתפקוד שרירי הליבה: 
     עקרונות ויישומיים בתוכנית תרגול מותאמת
14. מכשירי תמיכה אורתופדיים לילדים הלוקים בבעיות יציבה
15. היבטים מתודיים בטיפול בילדים בעלי ליקויים ביציבה
 
 
אחרית דבר
נספחים
נספח מס' 1: דו"ח אבחון לקבלת מידע ראשוני - Intake
נספח מס' 2: פרמטרים להתייחסות בהיבט הרגשי
נספח מס' 3: טופס בדיקות יציבה
נספח מס' 4: דו"ח טיפול והגדרת מטרות
נספח מס' 5: דו"ח סיכום טיפול
נספח מס' 6: דף לתרגול עצמי
נספח מס' 7: הערכת תפקודים פסיכומוטוריים: 
טבלת ריכוז נתונים באבחון
מקורות
המלצות על הספר
קראתי את ספרו של ד”ר זולברג בהנאה מרובה. עניין מיוחד מעוררת העובדה שספר זה ניתן לקריאה הן על ידי אנשי מקצוע והן על ידי אנשים לא מקצועיים שרוצים להבין את דרכי הטיפול בילדים עם ליקויי יציבה. חשוב במיוחד הדגש המושם על ההנאה של הילד בטיפול ככלי להתמדה ושיפור.
הילד עם ליקויי יציבה ומוטוריקה אינו דומה לנו, הוא אישיות עצמאית בעלת רצונות ואהבות משלו. בטפלנו בו אסור לפסול את אישיותו בניסיון להופכו למישהו אחר, ואל לנו לנסות להפוך אותו לדומה לנו. עלינו לשמור על אישיותו על ידי חשיפת יכולותיו ועל ידי הקניית הכלים הנדרשים לשיפור יכולות אלה.
המטרה המנחה הנה שילובו בחברת בני גילו, והכנתו להשתלבות בחברה בעתיד. כאשר הילד מודע למגבלות התפקוד שלו ובשל כך נמנע מהשתלבות בחברה, חשוב להקנות לו את המודעות לרעיון ש”זריקת הכדור לסל חשובה יותר מהכנסתו לחישוק”. הטיפול באיכות הביצוע יבוא בהמשך מתוך דרישתו של הילד לשיפור זה, דרישה שתבוא מעצמה עם הכרתו ביכולת הביצוע.
ספרו של ד”ר זולברג נותן את הכלים הדרושים לקידומו של הילד הן מבחינה רגשית והן מבחינה מוטורית. המחבר חוזר ומדגיש את העובדה שהתרגילים המוצעים אינם עומדים בפני עצמם, תפקידם לסייע לילד ולקדמו וכדי לדעת אילו תרגילים להתאים למטופל, מן הראוי להכירו, להבינו ולראותו כפרט שלם.
 
ד”ר אלי אדר
מנהל היחידה לאורתופדיה ארטרוסקופית
מנהל מרפאה לפגיעות ספורט
המרכז הרפואי ע”ש א. וולפסון חולון
ברכות ומילות הערכה לעמית ולממשיך דרך
ספר זה הוא גולת כותרת של התפתחות מקצועית עקבית, נינוחה ובוטחת. הוא ללא ספק אחד מביטויי ההגשמה העצמית של איש מקצוע שדרכו מתאפיינת בלימוד, בהרחבת דעת ובהתנסות מגוונת. 
זהו פרסום ראשון מסוגו בנושא היציבה. חדשנותו במתן במה לנושא הנדחק אל שולי המודעות הציבורית ובמידה מסוימת מקופח על ידי האורתופדיה, הפיזיותרפיה והחינוך הגופני - תחומים האמורים לטפל בו.
האורתופדיה אמנם מכירה בו, אך להוציא מקרים המחייבים טיפול במחוך או בכירורגיה, היא מתייחסת אליו בריחוק מה. התייחסות זאת נעוצה בתפיסה המייחסת חלק ניכר מבעיות היציבה להיבט התנהגותי או אסתטי, ממד שהאורתופדיה איננה מחויבת לו מאחר שאין בו סכנה לחיים או לתפקוד. הפיזיותרפיה רוחשת לו כבוד, אך בשגרת יומה טרודה במגוון רחב של בעיות שלד שריר, שאינן מותירות  מרחב גדול דיו ליציבה. מן העבר השני, החינוך הגופני לצורותיו מכיר, מוקיר ואוהב לעסוק בנושא, אך לעתים קרובות מדי נוגע בו ללא בסיס תאורטי שהכרחי לבניית מערך טיפולי אחראי ומבוקר.
ספר זה שוזר חוט מקשר בין שלושת התחומים הללו. הוא כתוב בנימה הרוחשת כבוד לכלל העוסקים בתחום ומסמן גישה שעל פיה שלושתם יכולים לחבור ובד בבד לתרום פן ייחודי למחקר ולמערך הטיפולי השלם. בכל אחד מהנושאים הנדונים בספר יש הקפדה על שפה מקצועית עניינית וייחודית. כל קורא, יהיה מוצאו המקצועי אשר יהיה, עשוי למצוא בספר פרקים המדברים אליו ישירות, ואחרים המאפשרים השלמה והרחבה של ידע החסר לו.
למרות שמומחיותו של הכותב בממד התנועתי טיפולי של היציבה, הוא מציג בצורה שיטתית מאורגנת ודידקטית: 
1. מושגי יסוד מתוך הקינזיולוגיה והביומכניקה של היציבה.
2. ממדים אורתופדיים המוצגים בענייניות ובאיפוק.
3. עקרונות אבחון וטיפול הנגזרים מהבסיס העיוני.
עקרונות אלו, בעלי בסיס תאורטי משותף, עשויים להתגבש לגישות עבודה שונות ומגוונות בהתאם לנטייתו האישית של המטפל ועל בסיס שיקול הדעת הרלוונטי לכל מקרה לגופו. אין בספר בלבול או טשטוש גבולות בין עקרונות קינזיולוגיים ופיזיולוגיים מוכרים לבין גישות טיפול נפוצות, והמחבר אינו מנכס לעצמו את העקרונות המוצגים כאילו היו יצירתו האישית. לכל אורכו נשאר הספר נאמן למטרה של הגברת המודעות לנושא היציבה, דרך הרחבת הידע הנקשר אליו וזאת מבלי להציג את היציבה כחזות הכל ומבלי להתהדר בשיטות הטיפול המוצעות בו כאולטימטיביות.
שלא מעמדת ביקורת, אין בספר דיון בסוגיות מיוחדות או שנויות במחלוקת ואין בו הרחבה של היבטים אורתופדיים, כי מלכתחילה לא הייתה זו כוונת המחבר. עם זאת הוא נותן פתח להצגת סימני שאלה, מותיר מקום לרענון המחשבה ודרכי היישום ומזמין את הקורא המקצועי להשלים להוסיף להחסיר ולחבר.
אהדתי לאני מאמין של גיל, כפי שהוא מוצג בציטטה מתוך דבריו של ארווין יאלום: “הפיתוי העז למצוא ודאות על ידי אימוץ אסכולה אידיאלית מסוימת או שיטת טיפול קשוחה - הוא בוגדני”.
 
יישר כוח
ד”ר ורדיתה גור
ראש המגמה לטיפוח היציבה ומנהלת המרכז לטיפול ביציבה
המכללה ע”ש זינמן במכון וינגייט
b13.png